Икона

Новости

 

 

Дорогие братья и сестры! Нужны пиломатериалы: доски обрезные 25 и 40 мм, брус 100х150, известковая штукатурка, оконное стекло 3-4 мм (можно б\у).



Кто может пожертвовать бензо или электро пилу цепную? Помогите, пожалуйста!



 


 

Цитаты из Библии



ЖИТИЕ И МУЧЕНИЧЕСТВО ИЖЕ ВО СВЯТЫХ ОТЦА НАШЕГО ЗОТИКА СИРОПИТАТЕЛЯ

1. Множество святых угодили Богу различными способами: один - превосходством дел, другой - высотой созерцания, третий - уединенной и молчаливой жизнью, четвертый - радостным принятием мученичества. Каждый явил себя угодным Богу, чтобы совершенно установить свой шатер в тех вечных и блаженных скиниях, которые Господь дает каждому по делам его.

 Тот же, о ком мы теперь повествуем, божественный Зотик, угодил Богу не единственным видом добродетели, но тысячами. Он проявил совершенное воздержание, и его возвышенное смирение одевало его драгоценным украшением. Что же касается сребролюбия, то не стоит и говорить насколько блаженный от этого отвращался, ибо жадность всегда была препятствием в восхождении к небесам для тех, кто любит добродетель. Он так возлюбил кормить бедных и оказывать доброту и участие к неимущим, что стойко претерпел жесточайшую смерть из-за своей заботы о них, как это покажет продолжение.


Исчезну я с лица земли

Оставив белый свет

Ликуйте, недруги мои,

Меня уж больше нет.

Но указуя в гроб перстом,

Не изливайте яд,

И вы исчезнете потом

С лица земли, как я

Без отпевания зарыт,

Лежу не под крестом,

В могилу кол с фанеркой вбит,

Спасибо и за то.

А на фанерке номерок,

Мое второе я.

Но, Слава Богу, вышел срок

Земного бытия.


Во сне Явился мне Георгий

Живой, но Камнетворный

Неистребимый Как Земля,

Неистовый Как пламя.


Не найдешь калитку в рай

Коли Ангел не покажет

Но не нужно, друже,

По пустому досаждать,

Ангел без того натружен

Лучше тихо помолись

И за все подякуй

Ангел сам тебя найдет,

Когда Бог накажет.


Когда - то прорастет земля,

Которую мы за войну перепахали

Ведь мы копали от души,

И нас она спасала.

И даже те, кто частью стал

Той вспаханной и вспоенной земли

Ждут от нее отдачи

Пусть расцветут сады

И по делам сопутствуют удачи.


Неистовая, страстная,

Но с Законом согласная,

Всегда начинается с красного

И кончается фиолетовым

Радость ты наша, Радуга

Из горнего мира,

Прозрачна и своенравна,

Приплыла и сверсталась,

Вечно подвижная и живая,

В извивах неожиданных,

Цветная драматургия

Живописи...


Месяца маия в 19-й день


СЛУЖБА

святому благоверному великому князю


ДИМИТРИЮ ДОНСКОМУ



НА МАЛОЙ ВЕЧЕРНИ

НА ГОСПОДИ ВОЗЗВАХ:

стихиры, глас 1:

Благоверне княже Димитрие, / ты во дни жития святителя Алексия возрастая / и молитвами того окормляемь, / в мужа совершенна достигл еси. Молитвами Преподобнаго отца нашего Сергия возращаемь, / святе Димитрие всечестне, / еще млад сый возрастом, умом же совершен, / князь людей твоих поставлен был еси.

Отрок еще сый возрастом, святе Димитрие, / житию благонравному ревновав / и в подвизех веры православныя укрепляяся, / в мужа совершенна возрастал еси.

Слава, глас 8:

Ведая и слыша о силе агарянстей, / Отечество твое покорившей, / ты, святе Димитрие, молитвы Христу в сердце своем слагал еси, / о еже свободити православныя от врагов, томящих я.

И ныне, праздника или Богородичен, глас тойже:

Заступнице наша и прибежище, / Дево Чистая, / во вся дни живота нашего, / молитвы о людех вознеси Сыну и Богу Твоему.

НА СТИХОВНЕ стихиры, глас 2.

Подобен:Доме Евфрафов:

Жилище Божие явился еси, / святе Димитрие, / княже всечестне, / не забуди людей твоих / и Отечество твое Российское не остави во веки.

Стих: Честна пред Господем / смерть преподобных Его.

Дом добродетелей духовных явился еси, / возлюбленне княже, / святе Димитрие, / темже преславно почитаема есть память твоя, / предстателю наш теплейший.

Стих: Блажен муж, бояйся Господа, в заповедех Его восхощет зело.

Измлада и до преставления твоего / светильник светлый душу твою соделал еси, / богомудре княже Димитрие, / сего ради от Источника Света / испроси осияния душам нашим.

Слава, глас и подобен тойже:

Богомудре княже Димитрие, / нас, грешных сродник твоих, / предстательством твоим не забуди / и в селения Отца Светов / молитвами твоими направи. И ныне, праздника или Богородичен:

Ублажаем Тя, / Чистая Дево Мати, / притекающии к Тебе людие Твои, / святым Покровом Твоим / нас осеняющую.

 

ТРОПАРЬ, глас 3:

Велика обрете в бедах тя поборника земля Русская, / языки побеждающа. / Якоже на Дону Мамаеву низложил еси гордыню, / на подвиг сей прияв благословение Преподобнаго Сергия, / тако, княже Димитрие, / Христу Богу молися, / даровати нам велию милость.

Слава, и ныне, праздника или Богородичен.

 

НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ

НА ГОСПОДИ ВОЗЗВАХ:

стихиры, глас 4:

Приидите, собори людей Российских, / восхвалим Богом возлюбленнаго, / доблестнаго князя Димитрия, / иже победу преславну над враги одержа / и землю Российскую плена лютаго свободи. Поклонимся благодарне, сынове Российстии, / преславному князю Димитрию, / власти агарянския нас свободившему, / яко вознесе Господь десницу его / на победу иноплеменник. Припадем с любовию и почудимся подвигом / князя предивнаго Димитрия, / иже собра полки велия людей Российских / и, помощию Божиею покрываемь, / землю нашу от нечестия избави. Спаси ны, Сыне Божий, / молитвами благовернаго князя Российскаго Димитрия, / враги наша побори, / Отечество наше сохраняя / от ополчений сих неврежденно.

Слава, глас 5:

Благословен еси, Христе Боже наш, / преславнаго князя Димитрия, / Донским именуема, нам явивый, / иже благодатную помощь сродника своего, / великаго князя Александра Невскаго, имея, / рати агарянския поразив, / победу велию и славу Отечеству нашему стяжа.

И ныне,

праздника или Догматик, глас 5.

Вход.

Прокимен дне.

И чтения три преподобническая.

НА ЛИТИИ

стихиры, глас 2:

Егда гласу Божию, ко спасению Отечества зовущему, внял еси, / святе княже Димитрие, / тогда, советом святых утверждаемь, / не убоялся еси силы вражия / и на подвиг ратный велий / с братиею твоею устремился еси. Егда Дух Божий подкрепляше тя, / святе княже Димитрие, / двигнути полки российския на рати агарянския, / тогда, Богу содействующу тебе, / победу преславную над врагом одержал еси. Егда, помощию Божиею окормляемь, / за землю Российскую стал еси, / тогда, святе Димитрие, / воинство твое на поле Куликове / премудре уставил еси, / таже и враги преславне одолел еси. Слава, глас 6: Возвеселитеся, вси чинове российстии, / о подвизех князя Димитрия, / иже молитвенник теплый ко Христу явися, / за люди своя и землю Российскую предстательствуя.

И ныне,

Богородичен, глас тойже:

Не отрини, Пренепорочная, / молитвы и воздыхания людей Твоих, / в скорбех, болезнех и нуждах / к Тебе присно притекающих.

НА СТИХОВНЕ

стихиры, глас 5:

Аще и маловременно бысть житие твое, / благоверне княже Димитрие, / обаче селений Господних достигл еси, / память же вечную у Бога обрел еси. Стих: Честна пред Господем / смерть преподобных Его.

Крепок и мужествен, / взором дивен зело и нравом боголюбив был еси, / святе Димитрие всечестне, / землю Российскую помощию Божиею от враг избавил еси, / темже и любовь велию людей твоих стяжал еси.

Стих: Блажен муж, бояйся Господа, / в заповедех Его восхощет зело.

Молися о людех твоих, / угодниче изрядне, святе Димитрие, / сый в селениих светлых Господа твоего, / Егоже в житии твоем тепле возлюбил еси, / сего ради даже до крове за други твоя подвизался еси.

Слава, глас тойже:

Радуйся и веселися, славнейший граде Москво, / таковаго заступника себе стяжавый, / славна и мужественна и духом крепка князя Димитрия, / еще же и предстателя скораго о людех пред Господем.

И ныне,

праздника или Богородичен.

НА УТРЕНИ

НА БОГ ГОСПОДЬ:

тропарь праздника дважды.

Слава, святаго.

И ныне, праздника.

ПО 1 СТИХОСЛОВИИ седален, глас 3: От возраста отроческаго князь людей твоих явился еси, / богомудре Димитрие, / таже в советех святых возрастая, / державу твою добре управил еси. Слава, и ныне, праздника. ПО 2 СТИХОСЛОВИИ седален, глас 4: Яко во дни мира, такожде и во дни брани, милосердием богатея, / за люди твоя и Отечество подвизался еси Господа ради, / возлюбленне княже, богомудре Димитрие, / темже и о чтущих тя молися. Слава, и ныне, праздника. ВЕЛИЧАНИЕ: Величаем Тя, / святый благоверный великий княже Димитрие, / и чтим святую память твою, / ты бо молиши за нас / Христа, Бога нашего. ПО ПОЛИЕЛЕЕ седален, глас 5: Воспоем, людие, победу преславную, / юже благоверный князь Димитрий за веру православную и Отечество одержа, / той бо имя Святыя Троицы и помощь Пресвятыя Богородицы призва. Слава, и ныне, праздника или Богородичен: Пресвятая Дево, Богородице Марие, / в ратных подвизех, за веру и Отечество совершаемых, люди Твоя заступаеши, / таже и память вечную и спасение тем подаваеши. Таже степенна, 1-й антифон 4-го гласа. ПРОКИМЕН, глас 4: Честна пред Господем / смерть преподобных Его. Стих: Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми? Всякое дыхание: Евангелие от Матфея, зачало 43. По 50-м псалме стихира, глас 6: Егда время отшествия твоего прииде, / княже Димитрие всечестне, / тогда ко Господу в молитве простираяся, / о Бозе, Спасе твоем, почил еси, / мир ближним и дальним оставив. КАНОН, глас 4. Песнь 1 Ирмос: Моря чермную пучину / невлажными стопами / древний пешешествовав Израиль, / крестообразныма Моисеовыма рукама / Амаликову силу в пустыни победил есть. Припев: Святый благоверный великий княже Димитрие, моли Бога о нас. Заря пресветлая в рождестве твоем явился еси, / святе Димитрие, Христу возлюбленне, / сродницы же твоя рождением твоим возвеселил еси. Заря утренняя был еси, святе Димитрие, / возраста отроческа достигая, / Христу молитвы усердныя возносити поучался еси. Заря красная явился еси Отечеству твоему, святе Димитрие, / княжение приим и, в Бога богатея, / в молитве и исповедании веры православныя укреплялся еси. Богородичен: Отроковице Пречистая, / юныя отроки сохраняй и в возраст пришедшия наставляй, / святыя на земли возращай. Песнь 3 Ирмос: Веселится о Тебе Церковь Твоя, Христе, зовущи: / Ты моя крепость, Господи, / и прибежище, и утверждение. Утешение богатое и образ богомудрый имел еси, княже Димитрие, / во отце твоем духовнем, святителе Алексии премудрем, / како управити Отечество твое. Утешение обильное приял еси в сердце твоем, святе Димитрие, / послушав словеса богомудраго святителя, / к мужеству укреплявшаго тя. Утешение велие имел еси, богомудре княже Димитрие, / видя многи други твоя / во бранех о Бозе готовыя верно сподвизатися ти. Богородичен: Пресвятая Дево Богородительнице, / Ты мудре люди Твоя ко спасению устрояеши, / соблюди и нас в подвизех благих. КОНДАК и икос праздника. СЕДАЛЕН, глас 4: Яко светильник светел в житии своем людем твоим явился еси, / богомудре Димитрие, княже приснопамятне и боголюбезне. / Не остави нас, меньших братий своих, / о Отечестве нашем молитв твоих теплых просящих. Слава, и ныне, праздника или Богородичен: Призри на молитвы наша, Дево Пресвятая, / помощь и спасение людем Отечества нашего подающи. Песнь 4 Ирмос: Вознесена Тя видевши Церковь на Кресте, / Солнце Праведное, / ста в чине своем, / достойно взывающи: / слава силе Твоей, Господи. Терпение велие показал еси, Димитрие премудре, в княжении твоем, / пределы земли твоея укрепляя и защищая. Терпение и мудрость явил еси, святе, / в походех твоих на агаряны, / с помощию Божиею побеждая сих. Терпение многое имел еси, богомудре Димитрие, / князи российския с полки их объединяя / во едино воинство христолюбивое. Богородичен: Пресвятая Богородице, Мати Пречистая, / Сына Твоего присно моли / о еже возрастати и в силу Божию приити избранным Твоим. Песнь 5 Ирмос: Ты, Господи, мой Свет, в мир пришел еси, / Свет Святый, обращаяй из мрачна неведения / верою воспевающия Тя. Добродетельми богомудрыми богатея, Димитрие всечестне, / строитель славный града Москвы явился еси, / темже и люди твоя возвеселил еси. Добродетельми христианскими в житии твоем укрепляяся, святе княже Димитрие, / многи храмы Божии пречудныя по градом княжения твоего воздвигл еси. В добродетелех возрастая, Димитрие премудре, / дом и княжество твое добре управил еси, / во Христе Спасе обогащаяся. Богородичен: Дево Пренепорочная, Мати Христа Бога, / люди и князи Твоя в мире соблюди / и в добродетелех многоименитых возрасти. Песнь 6 Ирмос: Пожру Ти со гласом хваления, Господи, / Церковь вопиет Ти, / от бесовския крове очищшися, / ради милости от ребр Твоих / истекшею Кровию. Смиренномудрие удоборазсудительное и любовь изрядную к верным людем твоим показал еси, / преславне княже Димитрие, / егда ко брани велией на Мамая ополчился еси / со сродники и други своими. Смиренномудрие велие явил еси, святе Димитрие, / егда к стопам Сергия Преподобнаго припал еси, / того благословения на подвиг ратный испрошая. Смиренномудрие и послушание явил еси отцу твоему, Сергию великому, / егда благословением того два инока боголюбивая, Александра и Андрея, / в воинство твое приял еси. Богородичен: Дево Пренепорочная, Надеждо наша непостыдная, / во дни испытаний и скорбей великих не остави молящихся Тебе. КОНДАК, глас 2: Подвиги твоими, святе Димитрие, / страну нашу Бог сохрани, / Давый тебе силу непобедимую. / И ныне, предстателю крепкий, / соблюдай молитвами святыми / град твой Москву невредим / от всех навет вражиих. ИКОС: Измлада заповедем Господнем поучаяся / и любовь Христову в сердце своем стяжавая, святе Димитрие, княже всечестне, / словесем Господним и наставлению святых отец, Алексия и Сергия, внимая, / в мужа совершенна достигл еси, / таже победу преславну одержал еси. / И ныне, предстателю крепкий, соблюдай молитвами святыми / град твой Москву невредим от всех навет вражиих. Песнь 7 Ирмос: В пещи авраамстии отроцы персидстей, / любовию благочестия паче / нежели пламенем опаляеми, взываху: / благословен еси в храме славы Твоея, Господи. На избавление Божие уповая, блаженне княже Димитрие, / пред началом брани благословение отца твоего Сергия прият / и, подвигом инока Александра вдохновляем, в битву со враги твоими вступил еси. Избавления от враг лютых не чающи, / стеняше земля от крове воев твоих проливаемыя, / сам же ты, княже Димитрие, в одежди воина препростаго с врагом мужественне сражался еси. Избавления не ждаху мнози преславнии князие и вои твои, / души полагающе за други своя на поле Куликове, / воевода же Бренко Михаил под знаменем Спасовым за тя погибе. Богородичен: Избавительнице крепкая, Богородительнице Пречистая, / честною иконою Твоею, яже Донская наречеся, / укрепила еси люди Твоя в смертней брани велицей, / землю Российскую спасающи. Песнь 8 Ирмос: Руце распростер Даниил, / львов зияния в рове затче, / огненную же силу угасиша, / добродетелию препоясавшеся, / благочестия рачители, отроцы, взывающе: / благословите, вся дела Господня, Господа. Чудо преславное бысть, победа воинства российскаго, / тобою, княже Димитрие, собраннаго, / егда полцы князей Владимира и Димитрия Волынскаго на орду агарянскую внезапу изыдоша / и в бегство тую обратиша. Чудо непостижно бысть, / егда земля Российская поколебася от шума бегства агарянскаго. / Ты же, славне Димитрие, многи раны прием, на земли сей, яко мертв, лежаше. Чудо страшное бысть, вечеру доспевшу и битве утихшей, / многое бо множество воинства российскаго острием меча падоша, / ихже имена великий авва Сергий, откровением дивным, во обители своей на молитве возношаше. Богородичен: Чудное знамение попечения Твоего, Пречистая Дево Марие, / о роде Российстем явиши в день празднования Рождества Твоего, / преславную победу тому даровала еси. Песнь 9 Ирмос: Камень нерукосечный / от несекомыя горы, Тебе, Дево, / краеугольный отсечеся, / Христос, совокупивый разстоящаяся естества. / Тем, веселящеся, Тя, Богородице, величаем. О, како пострадала земля Российская в битве велицей, / яко множество людей за Отечество души своя положиша, / ты же, святе Димитрие, с молитвой и любовию / во днех мнозех телеса их земли предавал еси. О, како прославися имя Божие в подвизе твоем, княже Димитрие пречудне, в славней победе сей, / еюже люди российстии ига страшнаго свободил еси / и, наречение Донскаго прияв, молитвенник присный о нас являешися. О, како велик бысть подвиг сей в людех твоих, пречудне княже наш Димитрие, / яко и на грядущия времена простреся слава победы / христолюбиваго воинства российскаго на поле Куликове. Богородичен: О Пречудная Владычице Богородительнице, / на пути людей Твоих и вождей их призирающи / и тем победу на супостаты дарующи, / приими молитвы недостойных раб Твоих, / к Тебе прибегающих. СВЕТИЛЕН: Победу велию во имя в Троице славимаго Бога, / по слову преславнаго Сергия, / с вои твоими одержал еси, богомудре княже Димитрие. / Тем тя, яко предстателя пред Богом, вси почитаем. Слава, и ныне, Богородичен: Единаго от Троицы Бога в ложеснах Твоих носила еси, Богомати Пречистая. / Сего Бога Слова и Сына Твоего о людех умоляющи, / покрый нас предстательством Твоим, Всепетая. НА ХВАЛИТЕХ стихиры, глас 8. Подобен: О преславнаго чудесе: О велия милости Божия! / Аще и пострада град Москва послежде / от набегов вражиих, / обаче тии невозмогоша поколебати мира, / во Отечестве твоем, святе Димитрие, / тобою утвержденнаго. О достойное благодарение! / Многи храмы и обители прекрасны воздвигл еси, / блаженне Димитрие, / по одолении нашествия агарянскаго, / обитель же Сергия Преподобнаго / дары многими украсил еси. О неистощимая сила любви! / Послушание Преподобнаго Сергия исполняя, / святе Димитрие, / моление по воином убиенным совершал еси, / такожде и мы даже до ныне творим, / Димитриеву субботу соблюдающе. Слава, глас тойже: Да помянуты будут купно со святым Димитрием князем / вси людие российстии, / души своя о спасении ближних положившии. / Тако воспомянем достойно преподобнаго первоборца битвы Куликовския / схимонаха Александра Пересвета / и пострадавшия во брани князя Михаила Бренка / и схимонаха Андрея Ослябю. / Да почтутся любовию купно сподвижницы Димитриевы, / князь Владимир Храбрый и воевода нарочит Димитрий Волынский, / еще же и Андрей князь, / с ними же и прочии вои, / за землю Русскую не пощадившии живота своего. И ныне, праздника. НА ЛИТУРГИИ Служба преподобническая. МОЛИТВА ко святому благоверному великому князю ДИМИТРИЮ ДОНСКОМУ О святый благоверный великий княже Димитрие! Аще и не мнози быша дние земнаго жития твоего, обаче велик жребий приял еси от Содетеля всех Господа, еже прославитися в земли Российстей и блаженство вечное на Небесех получити. Услыши нас, молитвенниче теплый, предстателю наш пред Господем неусыпный! Во дни мира и в годину нестроений не остави нас попечением твоим, научи ны покорны быти Божественному Промышлению, вся в житии нашем ко благу направляющему, Отечество наше молитвами твоими от нашествий вражиих, раздоров и нестроений защити и укрепи теплым твоим предстательством. О святче Божий! Моли, купно со святою супружницею и сподвижницею твоею благоверною княгинею Евдокиею, да знаменается на нас свет Лица Божия, и, тем наставляеми, достигнем Царства Правды Христовы, нескончаемаго и вечнаго. Аминь. КАНОН ИОАННУ МАКСИМОВИЧУ САН-ФРАНЦИСКСКОМУ И ШАНХАЙСКОМУ ТРОПАРЬ, глас 5: Попечение твое о пастве в странствии ея,/ се прообраз и молитв твоих, за мир весь присно возносимых:/ тако веруем, познав любовь твою, святителю и чудотворче Иоанне!/ Весь от Бога освящен священнодействием пречистых Таин,/ ими же сам присно укрепляем,/ поспешал еси ко страждущим, целителю отраднейший.// Поспеши и ныне в помощь нам, всем сердцем чтущим тя. ИН ТРОПАРЬ, глас 1-ый. Святительства дар приумножил еси, слова проповеданием апостолом поревновав, бдением же и постом и молитвою с преподобными вменился еси, клевету и поношения с кротостию приемля. Сего ради Христос тя прослави чудесы, ихже обильно изливаеши на всех с верою притекающих к тебе: и ныне спасай нас молитвами твоими, Иоанне досточудне, святителю Христов. ПРОКИМЕН, глас 4: Честна пред Господем смерть преподобных Его. Стих: Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми; ЕВАНГЕЛИЕ от Иоанна, зачало 35, от полу. КАНОН Святителю глас 4: Песнь 1. Ирмос: Моря чермную пучину, невлажными стопами, древний пешешествовав Израиль, крестообразныма Моисеовыми рукама, Амаликову силу в пустыни победил есть. Припев: Святителю отче Иоанне, моли Бога о нас. Благо есть воспевати угодники Божия, в их же лице нам радостне светит святый Иоанн, утешая, врачуя его призывающия, научая нас образом многотрудного жития своего ревновати о помощи сущим в бедах. О желание сердца боголюбивого! Возжелал еси еще в возрасте детищном истины быти поборник! Тако бо плениша тя повести о непощадивших жизни своя за правду Божию множества дивных святых! Привременно недоуменен был еси, еже каковый путь, воинский или гражданский себе избрати. Но зреяше в душе твоей крепчайша мысль: всего себе предати на служение святей церкви Христовой. Богородичен: (Величит душа Твоя, Владычице, Господа нашего и радуется дух Твой о Бозе Спасе и Сыне Своем! И како смели бы мы воспевати песнь Твою, аще не благоволила бы Сама пророчески рещи, яко ублажат Тя вси роди.) Мы о Тебе хвалимся, Богородице, и к Богу тя имамы непостыдное предстательство, простри руку Твою необратимую и сокруши враги наша, ниспосли Твоим рабом помощь от святаго. Песнь 3. Ирмос: Веселится о Тебе Церковь Твоя Христе, зовущи: Ты моя крепость, Господи, и прибежище, и утверждение. С веселием совершаем память твою, архипастырю наш и наставниче, поклоняемся честным и нетленным мощем твоим, просяше молитв твоих. Восприял еси образ ангельский, и оболкся еси во вся оружия Божия, ополчився еси противу духов злобы поднебесных и побеждая их. Не давал еси сна довольна очесем твоим, не возлегл еси на одр во еже почити. Уподобился еси отцем древлим, о подвижниче! Богородичен: (Богоизбранная Отроковице, приведенная во храм Господень, воспитавшаяся во храме во Святая Святых, истинно вышши еси всех, Дево чистая.) Рай жизни сущи, Богородице, смерти греховныя и страстей многообразных избави мя вскоре. СЕДАЛЕН, глас 4: Молитва твоя, отче Иоанне, аки столп огненный до небес досягаяй явися, путеводящ Израиля новаго в житейстем странствии, сего ради чтущим тя терпение даруй и благодарение Господу в сердцах насади, да не якоже ропотницы оныя, египетских мяс рачителие осудимся, но да уподобимся земли Обетованныя нетленных благ насладитися. Слава и ныне, глас тойже: Утверждение нам еси, Богомати, и священное прибежище влающимся прилоги вражиими, Тобою же покрываеми, прощение грехов и дерзновение ко Господу обретаем. Песнь 4. Ирмос: Вознесена Тя видевши Церковь на Кресте, солнце праведное, ста в чине своем, достойно взывающи: "Слава силе Твоей Господи." Множества российских архипастырей наставник, зарубежныя же Церкве начинатель, сам сый ревнитель монашеского жития, тя, святе Иоанне, чудом наших дней именова и в подвизех крепкостоятельна. Аще хощете, людие, святаго жива видети, во град Битоль поспешайте, людие, зрите тамо отца Иоанна! Тако сербский именитый архипастырь изрече, нравом же и делы Иоанновыми восхищенный. Юношы карпаторусстии, сербкой богословии питомцы, о тебе с великим умилением повествоваху, о твоем к себе непощадении и к ним любве, еже како осенял еси их крестным знамением ты, ходя между спящими, покой их соблюдая. Богородичен: Пречистая Мати Господа нашего и Дево, милующая и грешнейших рабов Своих, яко милосердия сокровищница пребогатая, обнови нас, безмерно обнищавших, всех скорбящих Заступнице и Радосте! Песнь 5. Ирмос: Ты, Господи, мой, свет в мир пришел еси, Свет Святый, обращаяй из мрачна неведения, верою воспевающыя Тя. Подражатель истинный Христов был еси, святителю, душу полагаяй за паству свою, и предстал еси пастыреначальнику непостыдно. Исцелений дар дадеся ти еще в пресвитерстве, приумножил еси его во дни святительства и усовершаеши в ином и вечном житии. Преподобному Науму был еси содейственник во исцелениях, со иконою его святою посещая домы человеков страждущих. Богородичен: Богородице Дево, вселенной благая Помощнице, Целительнице душ и телес наших, услыши нас и в день сей молящихся Тебе. Песнь 6. Ирмос: Возопи прообразуя погребение тридневное пророк Иона, в ките моляся: От тли избави мя, Иисусе, Царю сил. Приидите, восхвалим Богородице храм воздвигшаго, самого же всем скорбящим радость и храм Духа Святаго бывшаго. (Яви тя, Святителю чудне, Владыка Христос Церкве Своея Святыя строителя и учителя, даром утешений же и исцелений облагодатствованна.) Поспешал еси и в домы страждущих и в палаты больничныя к недугующим, о нихже сказа ти Господь, яко Пречистых Таин его преподатель. Ты болящим младенцем явился еси здравия ходатай, святый Иоанне, скорбь родительских душ пременяя на радость, и всем возрастом ты показался еси вожделенный помощник. Богородичен: (О Тебе, Богородице Дево, святии всю радостне празднуют, и на Тя уповаем раби Твои мы, многогрешнии, веселися и радуйся, Мати Христа Вседержителя. Отечества православного лишихомся, Владычице, внегда волны гнева Господня над ним проидоша, зане хранителие суетных и ложных содеяхомся, внегда же скончаватися душам нашим, Господа помянухом, да приидет к нему Тобою наша молитва и пение. КОНДАК, глас 4: Христу пастыреначальнику последовав, во святителех изряднейший явился еси, спасл бо еси овцы своя от губительства безбожных, пристанище мирное тем учредив, и попечение непрестанное о пастве имея, врачевал еси их недуги душевныя же и телесныя, и ныне о нас к твоим честным мощем припадющих, моли Христа Бога, отче Иоанне, в мире спастися душам нашим. ИКОС: Небеса ныне с нами радуются и лицы святых приемлют новое и преславное украшение: апостолы проповедника всемiрнаго целуют, мученицы древнии восхваляют дивно прославльшаго память их, святители собеседуют равному в словеси и премудрости, бденному же подвижнику преподобнии дивятся, царие святии дивнаго молитвенника за восстановление царства православнаго почитают, безсребренники с целителем безмездным мзду нетленную и неделимую разделяют, елико всеславно бысть служение твое, отче Иоанне, тако и венцев тебе исплетеся множество, но молися купно с лики святых ко Христу Богу от нас, к честным мощем твоим припадающих, в мире спастися душам нашим. Песнь 7. Ирмос: В пещи Авраамстии отроцы персидстей, любовию благочестия паче, нежели пламенем опаляеми взываху: "Благословен еси в храме славы Твоея, Господи." Сына света и дне благодать воистину тя содела: на всяк день бо святыми Тайнами укрепляем и обожаем утвердил еси в Господе сердце твое. (Поспешая ко страждущим, присно душу твою за овцы твоя полагал еси, темже и чудотворений дар тебе дадеся, молитвами бо твоими немощствующии препоясашася силою, и нищии в добродетели от гноища страстей воздвигошася. Зарею пресветлою людем паствы твоея просиял еси, отче Иоанне, внегда смутитися душам их в годину Божия гнева, но помянул есть Господь и милость Свою и смиренныя тобою утеши.) Милостивым предстательством твоим верныя и неверныя спасахуся и дары благодатныя приимаху, ты же, даруя независтно исцеления, во тьме прелести не оставляеши пребывати заблуждшия, но единого Царя славы учиши православно воспевати во вся веки. Помощь и утешение изгнанным людем своим дивно сотвори Господь, даровав нам тя заступника, святителю Иоанне, но и ныне покрый нас от враг наших невидимых и из руки всех, ненавидящих нас. Богородичен: Отцы наши согрешиша и предани быша в руки врагов беззаконных и лукавнейших паче всея земли, что убо сотворим, Владычице, согрешения родительская непрестанно умножающе, и како козней лютых избегнем, аще не ты заступиши кающияся и спасения требующия. Песнь 8. Ирмос: Руце распростер Даниил, львов зияния в рове затче: огненную же силу угасиша, добродетелию препоясавшеся, благочестия рачители отроцы взывающе: "Благословите вся дела Господня Господа." Сердце твое распространися ко всем, любовию молящимся, Иоанне святителю, поминающим подвиг всего многотрудного жития твоего, безболезненное же и легкое преставление твое, Одигитрии Пречистые верный служителю. Ничтоже возможе препати ти, посещающу в больнице чад твоих, пастырю добрый, ни дождь, ни буря, ни тьма нощная, иногда никомуже зувущу, духом предвидя нужды их, Господу поспешствующу и указующу, да вси прославят Бога Отец наших. Егда царства православная на земли падоша и забвению предана быша, не престал еси победы просити царем благоверным в древних песнех неизменно, яко тех держава точию благословенна есть от Бога отец наших. Богородичен: Величит душа моя, Владычице, Господа нашего и радуется дух Твой о Бозе Спасе и Сыне Твоем. И како смели быхом мы воспевати песнь Твою, аще не бы благоволила сама пророчески рещи, яко ублажат мя вси роди. Песнь 9. Ирмос: Камень нерукосечный от несекомыя горы, Тебе Дево, краеугольный отсечеся, Христос совокупивый разстоящаяся естества, тем веселящеся, тя, Богородице, величаем. Поспешая ко страждущим, присно душу твою за овцы твоея полагал еси, темже и чудотворений дар тебе дадеся, молитвами бо твоими немощствующии препоясашася силою, и нищии добродетелию от гноища страстей воздвигошася. Зарею светлою людем паствы твоея просиял еси, отче Иоанне, внегда смутитися душам их в годину Божия гнева, но помянул есть Господь милость свою и смиренныя утеши тобою. К царству Божию пути наша направи, послуживый ему преподобием и правдою вся дни живота твоего, настави разум людей твоих ко спасению и просвети во тьме и сени смертней седящия, отче блаженне Иоанне, да радостно поюще совершаем память твою. Богородичен: Настави ноги наша на путь мирен, Всечистая Владычице, мир истинный к человекам приведшая, Сына Твоего Крестом вражду упразднившаго и древняго супостата победно низложившаго. СВЕТИЛЕН: Аще и умрох плотию, но жив есмь, не скорбите, людие, сице по преставлении твоем возвестил еси, светом таинственным просвещая тя поющия, отче Иоанне, Святителю предивный. Слава и ныне: О Тебе, Богородице Дево, святии вси празднующи радуются, и на Тя уповаем мы раби Твои многогрешнии, зовуще: веселися и радуйся, Мати Христа Вседержителя. МОЛИТВА иже во святых отцу нашему Иоанну, чудотворцу Шанхайскому и Сан-Францисскому О святителю чудне Иоанне, толико распространил еси сердце свое, яко нетесно вмещается в нем множество почитающих тя человеков от различных племен и народов. Призри на убожество словес наших, обаче от любве к тебе приносимое и помози нам, угодниче Божий, поне отныне очищати себе от всякия скверны плоти и духа, работая Господу со страхом и радуяся Ему с трепетом. И что воздамы тебе за радость оную, юже ощутихом, зря в храме святем мощи твоя святыя и прославляюще память твою. Воистину, не имамы чим воздати, точию: аще начнем себе исправляти, бывая новыми вместо ветхих. Сея благодати обновления буди нам ходатай, о святе Иоанне, преставленный от сего временного во иное житие вечное, в неже настави тя Пречистая Владычица, Одигитрия зарубежия и рассеяния русского, чудотворною Своею иконою Коренно- Курскою, Ея же спутник ты явился еси в день преставления своего, о Ней же радуешися ныне в лице святых, славящих единаго в Троице славимаго Бога, Отца и Сына, и Святаго Духа ныне и присно и во веки веков. Аминь. АКАФИСТ святым благоверным князем страстотерпцем БОРИСУ И ГЛЕБУ, во святем крещении Роману и Давиду Кондак 1. Избраннии чудотворцы и преславнии страстотерпцы Христовы, украсившии душы своя добродетелию и прешедшии поприще временныя жизни в страсе Божии, молите Христа Бога, Егоже даже до крове возлюбили есте, да спасет от бед и напастей и вечныя смерти всех, с верою притекающих и с любовию зовущих к вам: Радуйтеся, святии страстотерпцы Борисе и Глебе, теплии о нас пред Богом молитвенницы. Икос 1. Ангельским чином радость сотворили есте, преславная двоице, целомудренный Борисе с кротким Глебом житием своим, зане Христа ради преходящее царство земное оставльше, Господа от всея души возлюбисте. Сего ради и мы, благодаряще Бога, показавшего в вас силу благодати Своея, с любовию вопием к вам: Радуйтеся, яко вкупе со отцем своим, князем Владимиром, суетных богов уклонистеся. Радуйтеся, яко к истинному Богу всею душею прилепистеся. Радуйтеся, прекраснии цвети новопросвещенныя земли Русския. Радуйтеся, пресветлыя звезды присносущаго света Христова в стране нашей. Радуйтеся, чистоту душевную возлюившии. Радуйтеся, дом Духу Святому себе соделавшии. Радуйтеся, святии страстотерпцы Борисе и Глебе, теплии о нас пред Богом молитвенницы. Кондак 2. Видевше, яко в мире сем вся суете и тлению причастна, измлада Христа возлюбили есте, честная братие Борисе и Глебе, жизнь безстрастную стяжавше, славнии целомудрия рачитилие. Темже от страстей душевных и телесных молитвами своими свободите почитающих вас и поющих Богу: Аллилуиа. Икос 2. Разум свой просветив книжным учением, чтение Божественных писаний, наипаче же душеполезных повествований о страданих мучеников, зело возлюбил еси, блаженне Борисе; имиже себе и брата твоего Глеба назидал еси, Господа Иисуса Христа со слезами моляше, да не увлекутся суетою мира сего, но да последуют стопам святых мученик, сего ради приимите от нас, святая братие, похвалы сицевыя: Радуйтеся, путь правый в Царствие Небесное обретшии. Радуйтеся, сим путем невозвратно шествовавшии. Радуйтеся, разум свой в послушание веры предавшии. Радуйтеся, сердцем своим единому Христу служити вожделевшии. Радуйтеся, Российския земли удобрение. Радуйтеся, всего мира пресветлии светильницы. Радуйтеся, святии страстотерпцы Борисе и Глебе, теплии о нас пред Богом молитвенницы. Кондак 3. Силою благодати Божия укрепляеми, крестным путем евангельским в житии вашем шестовали есте, благовернии Борисе и Глебе. Темже и нас молитвами вашими от всех козней лукаваго диавола укрепите, да непреткновенно возможем проити путем заповедей Божиих и выну воспевати: Аллилуиа. Икос 3. Имуще пред умныма очима своима образ Христа Господа, усерднии подражателие Ему в житии вашем явистеся; получивше же от отца вашего, князя Владимира, во обладание грады Ростов и Муром, о насаждении в земли вашей веры Христовы и благочестия паче всего потрудистеся, и правосудием, кротостию, смирением и милосердием к бедным любовь народа своего стяжали есте, доблии страстотерпцы Борисе и Глебе. Сего ради приимите и от нашего усердия к вам: Радуйтеся, вернии ученицы Спасовы. Радуйтеся, благочестия столпи непоколебимии. Радуйтеся, родителей ваших с любовию почитавшии. Радуйтеся, друг друга и братию своею искреннею любовию возлюбившии. Радуйтеся, целомудрия ревнителие. Радуйтеся, девства и чистоты хранителие. Радуйтеся, святии страстотерпцы Борисе и Глебе, теплии о нас пред Богом молитвенницы. Кондак 4. Бурею зависти и злобы одержимь брат ваш Святополк окаянный, страстию прельстився властолюбия, лиши вас земнаго царствия, святии Борисе и Глебе. Христос же безконечное царство вам дарова, Емуже со ангельским воинством предстояще, молитеся спасти любовию поющыя: Аллилуиа. Икос 4. Слышав святый князь Борис, на реце Альте стоя с вои своими, о злом умышлении Святополка, яко хощет его убити, не емляше веры тому, не чаяше бо таковыя злобы от брата, обаче смущашеся мыслию и печалию одержимь, вшед в шатер свой, со слезами моляшеся Христу Богу и Пресвятей Богородице, и повеле иерею утреню пети. Весть же приемь, яко приближашася уже убийцы, прилежнее нача молитися, да не поставит сего Господь Святополку во грех. И се внезапу нападоша нань убийцы, и копии прободоша его. Не по мнозе же времени, яко агнец непорочный, заклан бысть на реце Свядыни и блаженный Глеб. И тако предсташа святии братия вкупе в Небеснем Царствии Христу Богу, радующеся. Мы же почитающе мученическую кончину их, усердно вопием: Радуйтеся, в горних селениих со святыми мученики и со всеми святыми Пресвятей Троице предстоящии. Радуйтеся, непрестающим веселием наслаждающиися. Радуйтеся, яко богатство исцелений верующым изливаете. Радуйтеся, яко от внезапныя смерти почитающих память вашу избавляете. Радуйтеся, яко веселием духовным сердца наша исполняете. Радуйтеся, яко предстательством вашим пред Богом печали и скорби наша утоляете. Радуйтеся, святии страстотерпцы Борисе и Глебе, теплии о нас пред Богом молитвенницы. Кондак 5. Боготечныя звезды явистеся, доблии страстотерпцы Борисе и Глебе, на заре Христианства в стране нашей, богоугодным житием своим уверяюще соплеменники в спасительности православныя веры и научающе благодарне пети Богу: Аллилуиа. Икос 5. Видевше, како святии братия Борис и Глеб, вожделевше будущих благ, паче же любве ради Христовы, царство земное и славу его ни во что же вмениша, никакоже противящеся закалающему их брату, и венцы мученическия получиша, песньми духовными людие российстии их прославляют и радостно зовут: Радуйтеся, вселенныя заступницы. Радуйтеся, стране нашей поборницы на враги. Радуйтеся, маслины плодовитыя, в дому Божии возрастшии. Радуйтеся, финиксы, добродетелми процветшии. Радуйтеся, врачеве болящих и бесов прогонителие. Радуйтеся, в бедах и скорбех призывающим вас с верою скории помощницы. Радуйтеся, святии страстотерпцы Борисе и Глебе, теплии о нас пред Богом молитвенницы. Кондак 6. Проповеди Христове о любви к ближним последуя, Георгий, верный слуга твой, княже Борисе, душу свою за тя положи; хотя телом своим прикрыти тя от врагов, вкупе с тобою убиен бысть. По мале же времени брат твой, благоверный князь Глеб, яко агня незлобив, от своего злаго раба заклание прият, и тако вы трие в Чертог Небесный внидосте, идеже со ангельскими чины Богу вопиете: Аллилуиа. Икос 6. Возсияли есте, яко два светила на тверди церковней, святии страстотерпцы Борисе и Глебе, богоугодным житием своим и мученическою кончиною показующии нам путь к незаходимому свету Христу, темже молим вас тму неверия и развращения в стране нашей разгнати, да единомысленно вси взывают вам сице: Радуйтеся, просветителя Российския страны, князя Владимира отрасли честныя. Радуйтеся, корене правоверия ветви богонасажденныя, цвети благоухания процветшии. Радуйтеся, яко во уделех своих Ростове и Муроме идолы потребили есте. Радуйтеся, яко тму язычества тамо прогнали есте. Радуйтеся, яко светом боговедения просвещаете помраченныя умы. Радуйтеся, яко теплотою молитв ваших согреваете хладная сердца. Радуйтеся, святии страстотерпцы Борисе и Глебе, теплии о нас пред Богом молитвенницы. Кондак 7. Хотя явити новый источник благодати своея, человеколюбец Господь нетление дарова честным мощем вашым, боголюбезная двоице, Борисе и Глебе, знаменми и чудесы прослави я. Мы же дивящеся в вас всемогуществу и благости Бога, вопием Ему: Аллилуиа. Икос 7. Новаго Каина братоубийцу, Святополка победив, благоверный князь Ярослав, и уведев, яко многая знамения и чудеса от гробов ваших, святии страстотерпцы Борисе и Глебе бывают, с радостию поведа о сем митрополиту Илариону, и по благословению его созда в честь вашу церковь в Вышгороде, идеже поставлена быша честныя мощи вашя. Мы же светло празднующе святую память вашу, со умилением зовем: Радуйтеся, мученическими венцы увенчаннии на небеси. Радуйтеся, дары чудотворений прославленнии на земли. Радуйтеся, яко и прежде прославления вашего дивная знамения над гробом вашим являхуся. Радуйтеся, яко столп огненный и свещы горящыя тамо зряхуся. Радуйтеся, яко тамо ангельская пения слышахуся. Радуйтеся, яко при открытии мощей ваших благоухания церковь вся исполнися. Радуйтеся, святии страстотерпцы Борисе и Глебе, теплии о нас пред Богом молитвенницы. Кондак 8. Странники и пришельцы, по Апостолу, явистеся на земли, боголюбезнии Борисе и Глебе, дольняя презирающе, горних взыскующе, все помышление к Богу имуще, братнею любовию совокупльшеся, благочестно пожисте. Темже и нам помозите вашими молитвами добродетельное житие возлюбити и пети Богу: Аллилуиа. Икос 8. Всею душею и всем сердцем возлюбивше Христа и Церковь Его в жизни временней, братия блаженнии, и по преставлении вашем не оставляете во время благопотребно вразмуляти преступающих закон евангельский и законы церковныя. Сего ради Церковь Святая ублажает вас сице: Радуйтеся, Господеви, а не человеком угождавшии. Радуйтеся, на стражи закона Христова стоящии. Радуйтеся, во граде Дорогобужи жену некую, в праздник святителя Николаа работавшую, разрушением храмины ея и изсушение руки наказавшии. Радуйтеся, по триех летех с верою притекавшей ко святым мощем вашым жене той исцеление подавшии. Радуйтеся, двух мужей в Вышгороде в темницу неповинно заключенных, чудесно свободившии. Радуйтеся, сим чудом великаго князя киевскаго Михаила-Святополка не предавати никогоже на казнь по клевете, вразумившии. Радуйтеся, святии страстотерпцы Борисе и Глебе, теплии о нас пред Богом молитвенницы. Кондак 9. Всякия недуги исцеляти в земли Российстей дадеся вам благодать от Бога, яко же великомученик Георгий, во сне явлься некоему слепцу поведа, послав его к вам; он же, пришед в Вышгород, пребываше дни некия при церкви вашей, усердно моляся, и получив прозрение, благодарне возопи Богу: Аллилуиа. Икос 9. Ветии многовещаннии не могут достойно восхвалити вас, страстотерпцы Христовы Борисе и Глебе, за любовь и милосердие ко всем человеком страждущым; вся бо страна наша исполнися славою чудес ваших, имже удивляющеся с верою вопием вам: Радуйтеся, яко всех, призывающих вас с верою, от различных недугов исцеляете. Радуйтеся, яко вашими молитвами слепии прзреваху. Радуйтеся, яко вашим ходатайством хромии и безнозии хождение получиша. Радуйтеся, яко в Вышгороде отроку некоего мужа Мирона-огородника в сонном видении явистеся и крестным знамением сухую и скорченную ногу его здраву сотвористе. Радуйтеся, во граде Турове инока Мартина, в тяжцей болезни суща, в келии яве посетившии и исцеление ему подавшии. Радуйтеся, яко и всем труждающымся скории помощницы. Радуйтеся, святии страстотерпцы Борисе и Глебе, теплии о нас пред Богом молитвенницы. Кондак 10. Спастися хотяще от вечныя смерти, достоблаженнии Борисе и Глебе, душы вашя украсили есте целомудрием, смирением, кротостию и прочими добродетелми, и прешедше поприще временныя жизни, венцев неувядаемых сподобистеся. И ныне, предстояще престолу Господа славы, молитеся прилежно о чтущих память вашу и вопиющих Богу: Аллилуиа. Икос 10. Стена и заступление, богомудрии угодницы Борисе и Глебе, есте Отечеству в годину скорби и нестроений, и прибежище всем, с верою призывающым вас на помощь во всяких бедах и напастех, дерзновение бо велие имуще, святии у Христа Бога помогати и спасати вопиющих вам таковая: Радуйтеся, неисчерпаемии источницы Божественных исцелений. Радуйтеся, реки чудес и дарований духовных. Радуйтеся, яко сущым в бедах и напастех избавление подаете. Радуйтеся, ослепленным владимирцем князем Мстиславу и Якрополку Ярославичем, в церковь вашу на Смядыни пришедшым, прозрение даровавшии. Радуйтеся, Димитрию Донскому победити татарскаго царя Мамая помогшии. Радуйтеся, благоверному князю Александру Невскому на помощь противу Велгера свейскаго с небес явльшиися. Радуйтеся, святии страстотерпцы Борисе и Глебе, теплии о нас пред Богом молитвенницы. Кондак 11. Пение хвалебное и благодарственное приносим дивному во святых своих Богу нашему, даровавшему Церкви Своей и стране Российстей дивных чудотворцев, священную двоицу Бориса и Глеба, иже ныне со ангельскими чины и со всеми святыми вопиют на небеси: Аллилуиа. Икос 11. Светозарнии светильницы незаходимаго солнца правды Христа Господа явистеся, добропобеднии Борисе и Глебе, земли Российския покровителие и защитницы, ихже ныне священную память совершающе, во умилении душ и сердец вопием: Радуйтеся, веселие и радование стране нашей. Радуйтеся, крепости и забрала воинов христолюбивых. Радуйтеся, престолу Господа славы предстоящии. Радуйтеся, зарею Трисолнечнаго Света озареннии. Радуйтеся, яко отверзошася вам врата Едемская. Радуйтеся, яко лицем к лицу Господа зрите. Радуйтеся, святии страстотерпцы Борисе и Глебе, теплии о нас пред Богом молитвенницы. Кондак 12. Благодать единения и братолюбия испросите у Бога Отечеству вашему, святии миротворцы Борисе и Глебе, да вси людие российстии возлюбят друг друга и единодушно исповедуют православную веру, воспевающе Христу, Спасителю нашему песнь: Аллилуиа. Икос 12. Поюще добродетельное ваше житие, преисполненное нелицемерныя любве к Богу и ближним, мученическую кончину и славу на небеси и на земли по преставлении вашем, прилежно молим вас, блаженнии братие Борисе и Глебе: не возгнушатеся нас грешных и недостойных, зовущих к вам: Радуйтеся, Господеви верно послужившии. Радуйтеся, светом и солию земли Российския явившиися. Радуйтеся, добродетелем отца своего подражавшии. Радуйтеся, вкупе с ним в радость Господа вшедшии. Радуйтеся, сонму мученик сопричтеннии. Радуйтеся, в лице российстих святых славою многою от Бога превознесеннии. Радуйтеся, святии страстотерпцы Борисе и Глебе, теплии о нас пред Богом молитвенницы. Кондак 13. О преславнии и пречуднии чудотворцы, святи страстотерпцы Борисе и Глебе, приимите от нас сие малое приносимое вам моление, и вашими молитвами у престола Божия утвердите в стране нашей мир и благочестие; Церковь святую сохраните от ересей и расколов, и всех православных христиан оградите от враг видимых и невидимых, от неверия и развращения, от бед и скорбей, да благодарни суще, вопием Спасителю Христу Богу нашему: Аллилуиа. Икос 1. Ангельским чином радость сотворили есте, преславная двоице, целомудренный Борисе с кротким Глебом житием своим, зане Христа ради преходящее царство земное оставльше, Господа от всея души возлюбисте. Сего ради и мы, благодаряще Бога, показавшего в вас силу благодати Своея, с любовию вопием к вам: Радуйтеся, яко вкупе со отцем своим, князем Владимиром, суетных богов уклонистеся. Радуйтеся, яко к истинному Богу всею душею прилепистеся. Радуйтеся, прекраснии цвети новопросвещенныя земли Русския. Радуйтеся, пресветлыя звезды присносущаго света Христова в стране нашей. Радуйтеся, чистоту душевную возлюившии. Радуйтеся, дом Духу Святому себе соделавшии. Радуйтеся, святии страстотерпцы Борисе и Глебе, теплии о нас пред Богом молитвенницы. Кондак 1. Избраннии чудотворцы и преславнии страстотерпцы Христовы, украсившии душы своя добродетелию и прешедшии поприще временныя жизни в страсе Божии, молите Христа Бога, Егоже даже до крове возлюбили есте, да спасет от бед и напастей и вечныя смерти всех, с верою притекающих и с любовию зовущих к вам: Радуйтеся, святии страстотерпцы Борисе и Глебе, теплии о нас пред Богом молитвенницы. МОЛИТВА Святии страстотерпцы, боголюбивая двоице, благовернии князи Борисе и Глебе, измлада всею душею Христа возлюбившии, целомудрие, кротость, смирение и прочыя добродетели стяжали есте, и яко агнцы незлобивии, от брата своего неправедное убиение претерпели есте, чистыя своя душы в благоприятную жертву Богу принесосте и от Него венцы нетленныя приясте, припадающе к честному образу вашему, молим вас в дусе сокрушенне и смиренне; вознесите своя усердныя молитвы ко Всемилостивому Спасу нашему, да подаст нам, чтущым святую память вашу, великия Своя и богатыя милости. Церковь Свою Святую да соблюдет от ересей и расколов, в чадех ея да оживет дух правыя веры и любве, дух ведения и благочестия, да дарует всем нам вся, яже к жизни временней и вечней потребная. Ей, святии страстотерпцы, ускорите на помощь к нам, якоже сроднику вашему благоверному князю Александру Невскому и избваите страну нашу от враг вдидимых и невидимых, от глада, огня, смертоносныя язвы, от всяких бед и напастей; разгоните облежащий ны мрак неверия и развращения, да мирно и благочестно поживем в веце сем и сподобимся христианския кончины и добраго ответа на Страшнем Суде Христа Бога, Емуже подобает честь и поклонение со Безначальным Его Отцем и Пресвятым Животворящим Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.